miércoles, 3 de julio de 2019

BARCOS QUE PERTENECIERON A LA EMPRESA DE NAVEGACIÓN MAMBISA (21)*



     VAPOR "IGNACIO AGRAMONTE" 




Single Ship Report for "5398189"
IDNo: 5398189 
Year: 1944 
Name: SAMHOPE 
Keel: 
Type: Cargo ship 
Launch Date: 25.3.44 
Flag: GBR 
Date of completion: 4.44 

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Tons: 7210 
Link: 1645 
DWT: 10865 
Yard No: 2345 
Length overall: 134.6 
Ship Design: EC2-S-C1 
LPP: 126.8 
Country of build: USA 
Beam: 17.3 
Builder: Bethlehem-Fairfield SY 
Material of build: 
Location of yard: Baltimore 
Number of screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-11 

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Naval or paramilitary marking : 
A: * 
End: 1974 

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Subsequent History:
47 ROSALIE MOLLER - 48 SUCCESSOR - 63 ZELA M. - 68 IGNACIO AGRAMONTE

Disposal Data:
BU San Esteban de Pravia 10.74 [Sanchez]




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Carga. Tipo Liberty. EC2-S-C1.

Astillero: Bethlehem Shipbuilding Corp.
Lugar de construcción: Fairfield, U. S. A.
Casco nº: 2.345            Sociedad clasificadora: ABS
Matrícula:                     Señal distintiva: CLHK                         IMO: 7432135
Tripulantes: 28              Pasajeros: 0           
TRG: 7.237                   DWT: 10.865                DV: 3.392                     TRN: 4.293
Eslora: 134,57              Manga: 17,37               Puntal: 11,40                Calado: 8,48 metros. 
Bodegas: 5                  E. P: 5                         TEUs:
Equipos de cubierta (Cantidad x toneladas): Plumas: 1 x 50; 1 x 15; 10 x 5.
Capacidad granel: 513.422 p³.   Capacidad general: 458.438 p³.     Capacidad frigorífica: 0 m³.
Tanques: 4                               Capacidad de tanques: 632 m³.
Capacidad combustible: 1.834 F. O                 Consumo diario: 28
Máquina alternativa a vapor tipo reheater; 3 cilindros (622; 940; 1.178 x 1.219); General Machinery Corp, Hamilton, Ohio.
Calderas: 2 Babcock & Wilcox acuo tubulares 15,5 bar.
2.500 CVi.                    Hélices: 1                     Velocidad: 10,8 nudos.



1944. 25 de Marzo. Botado para la U. S. War Shipping Administration y arrendado al Ministry of War Transport, Londres. Bautizado SAMHOPE. (Inglaterra)

1944. Abril Alistado.

1944. Operado por Sir William Reardon Smith & Sons, Cardiff.

1947. Vendido a  la Moller Line Ltd. (A. P. Möller), Londres. Rebautizado ROSALIE MOLLER. (U. K.)

1948. Vendido a Charente S. S. Co. (T. & J. Harrison Ltd.), Liverpool. Rebautizado SUCCESSOR. (U. K.)

1963. Vendido a Zela Shipping Co. Ltd. (M. Kouskas), Londres. Rebautizado ZELA M. (U. K.)

1967. Vendido a Protaras Shipping Co. (Transmarine Shipping Agencies, Londres), Limasol. - ZELA M. (Chipre)

1968. Vendido a la Empresa Consolidada de Navegación Mambisa (Gobierno de Cuba), La Habana. Rebautizado IGNACIO AGRAMONTE (1). (Cuba)

1974. Octubre. Desguazado en San Esteban de Pravia, España.


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Harrison Line's Liberty Ship SUCCESSOR - posted here in order to correct Ships Monthly's error in publishing the wrong caption to this photograph on page 42 of October's edition (out today) in connection with my article on the buyers of the ship, Zela Shipping

Harrison Line’s Successor, seen in Alfred Basin, Birkenhead , was sold to Zela Shipping in 1963, retaining the British flag until 1967. Built at Baltimore in 1944 as Samhope and managed by Reardon Smith, she had been sold by the British Government in 1947 to Mollers Limited for operation as Rosalie Moller on their round the world cargo liner service. However this service soon failed and she was resold to Harrisons in 1948. Zela sold the ship on to Mambisa of Cuba in 1968 to trade as Ignacio Agramonte until broken up at San Esteban de Pravia in October 1974. [Author’s collection]






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Mas datos y fotos en "Faro de Recalada"


https://www.tapatalk.com/groups/diario_de_bitacora/motovapor-ignacio-agramonte-t3531.html#p11212



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